Trögt båtfiske i Luleälv idag


Idag så sprack mitt båtfiske snitt för Luleälv denna säsong ordentligt. Det var långt mellan huggen kan man säga.

Det vart en liten öring på 35 cm samt en "gul-prickig" slangbälla (gädda) på ca 1.5 kg under 6 timmars båtfiske.

Jag tror att det är det sämsta jag varit med om på minst 2 år, men så är det ibland också.

Jag tappade 2st fiskar, en fin som känndes som en öring. Vädret var växlande. Det strömmande hårt, vilket det gjort under hela våren.

Öringen tog på ett "Boden draget" i silver.

I morgon skall jag ut och guida i Luleälv, jag hoppas att öringarna skjutit fram sin huggperiod tills då, med flit! ;-)

Jag fick dock en underbar dag i båten med min hund Pixi, vilket alltid är skönt.

Från vår sträcka rapporteras det fångster. Geir fick två godkännda öringar till idag.

//Robert Westin

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Detta gäller för krabb- & hummerfisket i Norge

Höstfisket 2017, Saltströmmen och Lule älv