En första gång för allt ...

Luleälv 2008-05-22
För första gången någonsin har jag guidat "noll", dvs de sportfiskare som satt i min båt fick inget. Vi hade en företagsgrupp från Luleå som kom till Boden för att fiska med oss i Luleälv. Målet var att fånga några av älvens nystigna havsöringar.

Jag och Jussi hade två gäster var i våra båtar. För Jussi gick det bättre. Hans gäster fångade var sin lax som vägde 3.8 kg och 5,9 kg. Detta var deras första laxar så det var det jätte roligt att dom fick var sin.

För mig och mina gäster gick det tyngre, ett påslag under hela dagen. Ett resultat som jag inte kommer att glömma bort på ett bra tag. Men så är det, det skall också hända någon gång.

Det känns skönt att veta att det är långt mellan tillfällerna när något sådant händer i alla fall. Fiske är fiske, man vet aldrig vad som kommer att hända. Kanske det också som gör det så roligt.

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Detta gäller för krabb- & hummerfisket i Norge

Höstfisket 2017, Saltströmmen och Lule älv