Trolling efter Luleälvens havsöringar: Trög förmiddag, bra eftermiddag

(Dagens största havsöring; 49 cm)

Igår var båtfisket väldigt konstigt, jag landade endast en lax. Dock så tappade massor med fisk. Luleälvens havsöringar var inte huggvilliga helt enkelt. Förmiddagen idag började på exakt samma sätt som gårdagen avslutades, dvs jag hade bra med kontakter men ingen fisk som ville hugga ordentligt.

Vid lunchtid åkte jag till Paradisön och stekte en hamburgare till mig. Mina hundar Mila och Pixi fick självklart varsin också.

Efter att jag laddat kroppen full med energi så tog jag några svep nere på grynnan som är nedanför ön, då vart det islossning. Under 30 minuter tog jag 6 st öringar, det vart en riktigt huggsexa kan man säga. Det verkade som att Luleälvens öringar hörde ett startskott och dom kom igång samtidigt. Påslagen var något helt annat än hur dom högg under förmiddagen, nu högg dom riktigt hårt.

Fisket var bra ca 45 minuter, efter det så vart det stendött igen.

Alla öringar jag fick tog jag på en Nils Master Invincible 8 cm (Färg 70). Man kan säga att den wobbler var oövervinnerlig idag


Mvh Robert Westin

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Höstfisket 2017, Saltströmmen och Lule älv

Detta gäller för krabb- & hummerfisket i Norge