Eftersök i Lule älv

Medan jag låg och trollade vid Lemisören vart jag inkallad till stranden av en person. Det visade sig att det var en av poliserna som var med i eftersöket efter en ung kvinna som varit försvunnen sedan i lördags.

Polismannen frågade mig om jag kunde tänka mig att hjälpa till och söka av strandkanterna i området från min båt. Själv klart så ställde jag upp. Han visade på en karta vart dom ville att jag skulle söka. Efter ca 2.5 timmars sökande så hade jag kollat av ett strandområde på några kilometer.

När jag var klart så mötte jag polisen vid över överskäppningen och visade vart jag varit.

Medan jag sökte av kanterna så kom det också en helikopter från Försvaret och hjälpte till i sökandet.

Polisen bad mig att sprida detta till andra som fiskar i Luleälven. Så om du är vid älven och ser något som verkar misstänkt ligga i vattnet så skall du ringa 114 14 och tipsa om detta!


Mvh Robert Westin

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Höstfisket 2017, Saltströmmen och Lule älv

Detta gäller för krabb- & hummerfisket i Norge