Första kontakten med Saltströmmens havsöring

Efter 5 dagars fokus på hälleflundra i Saltströmmen så gick jag över till att fiska "Saltis" välvuxna havsöringar. Efter ca 5 timmars fiske så hittade jag havsöringen för första gången detta år, i Misvärfjorden. Den första jagade min 65 grams jigg ända in till båten. Den andra slog på när jag trollande med en Rapala Magnum, 18 cm.

Efter lite luftakrobatik så släppde den och simmade tillbaka för tillväxt. Inte nu för att den andra silver torpeded behövde det. Min uppskattning är att havsöringen vägde 4-5 kg.

MVH Robert Westin

Kommentarer

Magge84 sa…
Härligt Robban på dom bara. men vi saknar dig här i boden. vilket är de planerade datumet till hemfärd?

Mvh Magnus W

Populära inlägg i den här bloggen

Höstfisket 2017, Saltströmmen och Lule älv

Detta gäller för krabb- & hummerfisket i Norge