Dildo upphittad på botten, återfås mot funktions beskrivning!


Som jag har väntat på att höstsäsongen skall komma igång! Efter som att jag är otroligt fascinerad av topp predatorer som tex gädda och hälleflundra så är också öringen en de fiskarter som jag gärna fiskar.

Idag var Emil Deak (han som landade hälleflundran på 64 kg under Mieko- & NordNatur resan till Saltströmmen) på besök i Boden och på sträckan. Emil är en rutinerad sportfiskare vilket han visade idag genom att landa en fin blank havsöring på 3 kg.

Själv fick jag två havsöringar. En under 40 cm samt en där vågen visade 1350 gram fördelat på 51 cm. Jag lyckades också med att tappa 5 st, allt på skeddrag.


Samtidigt som jag och Emil fiskade så var Bodens Dykarklubb på plats. Dom har uppdraget att bottenrensa vissa delar av Lule älv. Idag fortsatte dom att dyka och rensa botten på vår sträcka. Till deras ”fångster” hörde bland annat två cyklar, några sågar, tyngder och skeddrag, gummislang, järnskrot samt en dildo! Haha



MVH Robert Westin

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Höstfisket 2017, Saltströmmen och Lule älv

Detta gäller för krabb- & hummerfisket i Norge