På väg till Andörja Havfiskesenter

Nu när tandläkare misshandlat mig klart (rotfyllning) i omgång ett så gör jag ett nytt försök att ta mig till Andörja i Norge. Jag skall havsfiska fram till den 13 september. Vi skall skriva några reportage om havsfisket i området. Jag skall guida samt samla fakta till min kommande bok om havsfisket i Norge.

7+8 september är jag i Saltströmmen och guidar några svenska gäster från södra Sverige som flyger upp till Bodö. Flygbiljetterna är relativ billiga så jag förstår att som tar den chansen.

Kag kommer inte hem till Boden förrän den 16 september, skall ner till Sthlm den 15 september på förbundsstyrelsemöte med Sportfiskarna.

Du kan följa fisket på http://www.nordnatur.se/(hemsidan för havsfiskeresorna till Norge) och här på min blogg http://www.upplevfiske.info/.

Btw, första havsöringen för höstsäsongen landades på vår sträcka i Luleälv i förrgår. Det var en vacker blanking på 1.7 kg.


MVH Robert Westin

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Detta gäller för krabb- & hummerfisket i Norge

Höstfisket 2017, Saltströmmen och Lule älv