Årets första havsfiske blir vid Fröya

Årets första havsfiske blir på Fröya. Idag stätter jag mig i bilen för en "liten" resa på nätta 100 mil enkel väg. Jag skall kolla våra (NordNaturs) två fiskecamper som vi jobbar med på den lilla ön.

Efter att jag och fiskecamperna gått igenom det som vi skall prata om så blir det lite havsfiske för min del. Skall bli riktigt roligt. På Fröya har NordNaturs gäster registerar 50 olika fiskarter.

Själv är jag uppe i 26 st så det skall bli spännande att se om jag lyckas fånga några nya arter.

Efter som att säsongen har kommit igång så har vi gäster på fiskecamperna. Ser ser fram emot att får täffa Er som är på plats och snacka lite havsfiske.

Kommentarer

Bra storlek på den firren Robert!Minns när jag var i Norge och fiskade torsk(i jobbet) en härlig upplevelse i Tjongsfjord.


/Elsa
Hej Elsa, Jo, det är en fantastiskt fet Långa.

Det är inte jag som är på bild. Det är en gäst som hade en fiskeresa till just Fröya.

Populära inlägg i den här bloggen

Detta gäller för krabb- & hummerfisket i Norge

Höstfisket 2017, Saltströmmen och Lule älv