I bland är man inte uppmärksam

Oj så dum jag känner mig. Idag fick jag mobiltelefonen avstängd pga. "ej betald telefon räkning". Saken är att räkningen är betald, men jag skrev fel OCR nummer så betalningen registrerades på en annan faktura, hemtelefonen som skall betalas om en månad.

Ja ja, så är det. Man lär så länge man lever. Nu kommer jag händan efter att dubbelchecka OCR nummer innan jag skickar betalningen.

Efter ett kort samtal med Telia så ordnade dom det direkt. Vi hittade felbetalningen och handläggare nr 2 omregistrerade betalningen till rätt faktura.

Det intressanta tycker jag är att beroende på vilken handläggare man prata med så får man olika besked. Den första sa att efter som att jag har betalt fel så jag får vänta i 5 dagar innan telefonen går igång.

Den andra sa "Det är inga problem. Jag ser att summan stämmer och förstår att det vart fel. Vi fixar detta på en gång"

Man lär så länge man lever, så är det ...

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Höstfisket 2017, Saltströmmen och Lule älv

Detta gäller för krabb- & hummerfisket i Norge