Dagens havsfiske i Saltströmmen, Norge



Det här med sportfiske är ju en synnerligen intressant sak. Igår var fisket bra i Valnesfjorden. Vi såg massor med fisk och dom högg på räka. Idag var det lika mycket med fisk men där ville dom inte hugga på någonting alls.

Samtidigt åkte den svenska gruppen rakt över fjorden till viken som är mitt emot fiskecampen, jag har inte fiskat där på minst 4 år själv. Dom hade kanon bra fiske, där högg Saltströmmens torskar och sejar på precis allt. Visst är det intressant?

I den viken har jag mina bästa Saltströmmen-sejar, vilket jag vart påmind om idag.  Det blir nog ett pass där i morgon.

Själv tog jag bara 1 torsk idag! Så är det ibland.
Länken till när du skall fiska i Norge: www.nordnatur.se


Mvh Robert Westin

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Höstfisket 2017, Saltströmmen och Lule älv

Detta gäller för krabb- & hummerfisket i Norge