Jag tror att jag måste byta namn

Att fånga lax
När det kommer till sportfiske så har en del människor något som andra inte har. Det är svårt att sätta fingret på hur skillnaden mellan deras och mitt fiskesätt är, men skillnad är det i alla fall. Saken är klar, dom fångar mer lax än mig.

Vi använder lika flugor och lika tyngder. Vi kastar lika långt och på samma platser. Dom fångar en massa lax, jag har inte ens ett påslag. Men så är det med sportfiske, vissa dagar fungerar allt och man gör allt rätt. Andra dagar funderar man på att byta intresse.

Jag kanske skall börja samla på stenar?! Då kan jag inte misslyckas, dom finns ju över allt. Men om jag frågar Jussi, vår älvvärd i Luleälv, eller Magnus, en av våra flitigaste sportfiskare, då har dom nog samma svar om laxen som jag har om stenarna.

"De är bara gå ner och kasta så sitter dom" skulle nog svaret bli.

Det sitter i namnet
Min teori är att det sitter i namnet. Heter du Jussi eller Magnus så är det enkelt. Ner och kasta så fångar du lax.

Ja, dom har fångat bra med lax och några fina havsöringar. Till saken hör att jag tror att dom flesta som fiskat hos oss har fångat lax, dock inte jag. Men jag får väl citera en känd speedway förare "Nej, jag är inte bitter".

Jag tror att det är enkelt att fånga lax på spö, men då måste jag byta namn först :-)


Med vänlig hälsning
Arctic Fishing


Robert Westin

Ditt lax- och havsöringsfiske i Luleälv: http://www.luleriver.se/

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Detta gäller för krabb- & hummerfisket i Norge

Höstfisket 2017, Saltströmmen och Lule älv