Båtfiske i Luleälv 14 september

Igår var min båtfiske premiär för havsöring i Luleälv. Redan när vi kom ner till älven så sa jag och Johnny att den rätta känslan infann sig. Först testade vi vid övre båtfiskegränsen. Där fick Johnny en mindre havsöring på 35 cm.

Sedan åkte vi ner några kilometer till ett område som brukar vara bra. Där landade Johnny två till blankingar under dagen. Den första som han tog var 43 cm. Den andra var 47 cm, vågen visade 1060 gram.

Själv fick jag en gädda som knappast vägde över kilot. Johnny dominerade dagen totalt. Slående var att jag fiskade med wobbler och Johnny med skeddrag. Alla tre öringar tog på nedstörms trolling.

Men tre havsöringar i båten på första höstpasset känns riktigt bra. Jag tror att även denna höst blir en bra och spännande havsöringssäsong.


MVH Robert Westin

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Höstfisket 2017, Saltströmmen och Lule älv

Detta gäller för krabb- & hummerfisket i Norge